FATIN LIYANA VS PREMIUM BEAUTIFUL

FATIN LIYANA THE TOP BLOGGER 

 Sapa tak kenal dengan Dr.Fatin Liyana kan, yang cantik manis ...(suka tengok muka dia ...sweet sangat ), Top10 google fastest rising people dan telah memenangi anugerah dalam dunia blogging.... cayalah Dr....fatinliyana.blogspot.com

Apa kaitan Fatin dengan PB????????

 

Menuju ke arah postur badan yang cantik !



' Fatin tegakkan badan ko sikit la '
' Dah tegak la '
' Nampak bongkok la dalam gambar, tarik bahu ko kebelakang '
' #^%$# '

Fatin ni tergolong dalam kumpulan " kurus" dengan berat badan 47kg dan tinggi 160cm. Tapi kenapa dia pakai korset?........percaya atau tidak,  Fatin menulis dalam blognya kenapa dan mengapa dia pakai korset PB ..... 

  " aku kurus, tetapi tidak bermakna posture aku cantik. Nak nak.. haa aku ni memang ada satu habit buruk. buruk nm. buruk nak mamp. Aku gemar membongkok. Faham tak bila aku duduk, aku boleh form bentuk 'C'. Kadang-kadang bila aku berdiri, bahu dan perut aku kedepan, chest aku kebelakang. Haa pening tak kepala otak korang nak membayangkan?


Something that looks like this. Bahu dan perut kedepan, chest kebelakang. Bersimpang siur badan ko Keira Knightly oi..(eh Keira je ke? hahaha)
Tabiat ini bukan sahaja tidak manis dipandang, malah tidak bagus untuk tulang belakang. Nak nak perempuan bila dah menopause nanti, memang tend to bongkok kan.. Wuwuw sebenarnya aku sedar diatas kesilapanku, namun tiada apa yang dapat kulakukan. Ada jugak aku download yoga la pilates kat Ipad apps. Tapi hampeh, dia bagi 3 je video free lain sume kena bayar. Dah la yang free tu setakat tarik napas je, itu takyah ajar pon aku tau camna nak tarik nafas haha.. Well sebenanya 20% sahaja kesalahan apps tersebut, lagi 80% adalah kesalahan aku yang m-a-l-a-s.

  So melalui CDM Salha Zain www.salhazain.com, top agent Premium Beautiful, Fatin diperkenalkan dengan korset PB walaupun Fatin ni skeptikal sikit la pasal corset ni sebab dulu dia pernah beli corset brand benda apa ntah kat Jusco. Tapi ini katanya , " Tapi ketat nak mampos, chest tak boleh nak expand, kaki berbirat-birat macam kena dera aku pon dah rejam mana ntah corset tu."

  Korset PB ni custom made, dia memang ikot ukuran body kita la supaya tak terlalu ketat atau terlalu longgar. Kalau pakai korset longgar bek ko pakai kain batik je wakakaka.


Semangat Fatin untuk pakai korset sebab nak jadi macam Kate Middleton. Kate kurus tapi ada curve dan posture yang sangat cantik !! .


Ikuti pengalaman Fatin setelah pakai sendiri korset PB ni....

"PB ni comprises 3 pieces. Long Bra, long girdle dan waist nipper. Masa memula nak pakai long girdle, memang macam bertarung dengan nyawa sikit. Boleh bawak bergaduh haha maybe sebab first time kan. Tapi bila dah pakai ok je, selesa. Tak ketat sangat dan memang body hugging. Long bra ok. But my favourite is waist nipper. Bila dah pakai long bra and girdle, posture dah tegak tau. Tapi bila pakai waist nipper, bertambah-tambah tegak. Lagipon body nampak kemas je, without lemak lebihan tersembul sana sini :)

6 hari aku pakai, dah ada perubahan yang bagi aku ketara. Especially in terms of posture and curvature. Main concern aku pakai korset pon, adalah untuk menjaga posture & tulang belakang kan. Meh aku tunjuk gambar, posture aku duduk, before and after. Which I am so happy right now!


 Before. Suka duduk macam ni, badan bentuk C.
Before. Bahu kedepan kan? Dah jadi habit...
After. Walahh terus kelihatan professional gitu. Ya saya Dr Fatin Liyana apa nak mc sila hilang dari pandangan mata saya sekarang kbye

Bab posture ni memang aku puas hati ;) Memang menambahkan konfiden serta rasa sihat. Bila aku pakai white coat nampak terletak je hehe :p. Kawan-kawan pon ada tegur, asal semangat sangat dengar lecture walaupun menguap wakaka. Hebat kan? Waist nipper tu automaticly dia macam tegakkan posture badan aku, even aku try to bend/bongkok, jadi susah. In fact, bila aku bongkokkan badan, rasa sakit dan tak selesa. Yang penting sekarang insyaallah tulang belakang dah in correct position, blood flow semua lancar dan semoga dihindarkan dari segala penyakit!
Oklah have to admit yang body aku ni flat tapi my perot iz azboncet (sad). Boleh buat garis lurus dari pinggang ke pinggung, imagine the straight line! (double sad). Pakai korset ni, boleh la feeling-feeling ada pinggang sikit sebab dia kecik kat bahagian pinggang kan. Korset ni kan well-fitted, so dia akan re-distribute fat kita tu accordingly. Sebab aku ni flat dan macam takde harapan sangat, so tak endahkan sangat je. But to my surprise...pinggang aku masa Kak Salha mula-mula measure adalah 68cm, sekarang ......
63 cm (without korset) after 6 days mehehehe. Cakap sekarang kabahagiaan tu milik siapa??
Aku macam eh eh pehal pinggang aku macam lekuk ni mehehe suke suke. Anyway, tadi aku ada cakap camera buatkan kita gemuk 10 kg kan? Ha meh aku nak tunjuk bukti. Walaupun aku kurus tapi perut aku ni azboncet sket (hihi malu). Tapi boncet boncet aku pon takdelah macam dalam gambar ni. Geram lak aku...lelebih sampai nampak cam pinggang aku besau nau.





Before. Ni pandangan sisi tau, bukan patutnya dari sisi nampak ramping ke?
 After...nampak kemas sikit kan? Terletak je baju kurung tu =) Rasa lebih confident!

Selain daripada itu memang ada perubahan pada bahagian chest tapi aku taknak eloborate lebih sebab I iz segan hehe. Dari segi berat badan, tidak pasti kalau berlaku sebarang penurunan sebab aku tak timbang (kena pegi wad untuk timbang sebab bilik takda penimbang). Tapi kalau berlaku penurunan pon, maybe disebabkan aku makan tak banyak.
Nafsu makan banyak, tapi bila makan cepat kenyang. Kalau paksa nanti rasa nak muntah. Memang logikla sebab korset ni kan well-fitted, so dia prevent daripada makan banyak-banyak hehe. Baguslah sebab aku ni bangsa yang kalau makan, lauk nak banyak je. Mentang-mentang genetic belah ayah semua kurus-kurus, aku ambik kesempatan la tibai makanan sebab susah badan nak naik kan. Tapi sangat merisaukan sebab kurus tak semestinya sihat. Lagipon orang kurus selalu cholestrol tinggi kan. Ritu aku pegi check cholesterol level. Risau sebab makan banyak masa raya kan.  Nasib baik normal ffuuuhh. Berpeluh-peluh tunggu result, padahal cek kat computer je pon.
Itulah serba sedikit pengalaman aku memakai korset PB. Itu baru 6 hari pakai, kalau lagi lama mungkin lagi banyak perubahan yang ada kan. Aku pakai lebih kurang 8 jam sehari. Pernah jugak try bawak tidur (desperate habis) haha, selesa la jugak. Takdelah rasa renyah ke apa, tapi kalau pakai baju kelawau lagi seronot. BAJU KELAWAU FTW. So far aku berpuas hati dengan korset ni. Kira impian aku untuk mendapat posture and curvature yang menarik dah terhajat. Kalau korang tanya aku, berkesan ke tak, insyaallah berkesan kalau korang displin.. Yelah, nak diet pon kena displin, nak belajar pon kena displin semua benda yang kita buat kena ada displin kan hee. Insyaallah."...FATIN



TAHNIAH to Dr. FATIN, semoga PB senatiasa menjadi teman anda.....suatu perkongsian yang hebat ...


So frenz diluar sana , jadikan pengalaman Fatin ni sebagai penngalaman sendiri lak....grab the PB Corset as soon as possible k, 70% kesihatan and 30% kecantikan ....tak rugi untuk memilikinya......... 

call me @ email me coz I'm alwaz available 4 u....1m4u....

Comments

Popular posts from this blog

PREMIUM BEAUTIFUL SIDE EFFECT...HELP U MORE...

CARA PAKAI BRA YANG BETUL

ajari aku untuk bisa......bersedekah...